onsdag 25 maj 2011

did we grow apart, or did we just not grow together?

Idag har jag insett att det bara är 7 skoldagar kvar, känns ganska sjukt att jag snart har gått klart första året på gymnasiet. Jag minns hur det var för ganska precis ett år sen, då gick jag i 9an, och allt var jättebra, gud så bra jag trivdes i min klass, jag gruvade mig så himla mycket för att sluta skolan då, för då visste jag ju inte hur allt skulle bli, vad som skulle hända, ja, ingenting visste jag. Jag som hade kämpat så med skolarbetet för att få bra betyg och kunna göra det jag ville i framtiden, men vad är det egentligen jag vill? jag som var så målmedveten förut, jag vet inte längre. Och det jag en gång ville, är så gott som bortblåst nu, allt blev förstört, hela min värld rasade.
Jag som är livrädd för förändringar kände att jag verkligen inte ville förlora den trygghet jag kände då, med min gamla klass, på min gamla skola, mitt gamla liv helt enkelt. men nu är allt annorlunda, jag är annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar