torsdag 6 juni 2013

student

Igår tog jag alltså studenten. Det var en sjukt rolig dag med massa känslor. Vi började med champagne frukost hos Sonja, där vi skålade och åt massa gott. Efter det fortsatte vi upp till skolan där alla vi med vita mössor samlades i aulan, man kände att stämningen var på topp, glädjen kändes verkligen i luften. 
Där inne  lyssnade på när rektorn pratade, det delades även ut stipendium, och gissa om jag blev förvånad när jag hörde mitt namn ropas upp, jag var den i min klass som fick gå upp på scenen och ta emot ett stipendium, vilken lycka! 
Efter aulan fortsatte vi nere på mode och kläder med gråt och kramkalas. Vi tackade också våra lärare med blommor och kramar. Sen var det dags för det efterlängtade utspringet på trappan, vilken känsla det var att stå där, det går inte att beskriva. Nu hade vi alltså tagit studenten och vi fick springa till våra familjer som stod och väntade med blommor och studentplakat. Efter lite väntande hoppade vi upp på vårt flak och där åkte 7 dansande, sjungande och lyckliga tjejer genom Ljusdal med musik på högsta volym. Kvällen fortsatte sen med mat med världens bästa familj, släkt och vänner följt av utgång med älskade klassen. 




2 kommentarer: