måndag 30 december 2013

the most wonderful time of the year

20 dagar sen förra inlägget här, på de 20 dagarna har så mycket hunnit hända. Vi har hunnit ha julfest hemma i lägenheten, både fina Ellen och Malin åkte från Ljusdal för att komma. Alla Jonathans trevliga vänner var också där. Vi drack glögg, åt lussebullar och pepparkakor och avslutade med utgång och nattmat på donken. Samma helg hade vi mysig tomtefest på jobbet, gick och såg the hobbit på bio, julbakade, och julshoppade på stan. 

Helgen efter åkte jag och min Jonathan hem till Ljusdal där vi väntade på julen, vi spelade Bingolotto på uppesittarkvällen, kokade knäck, klädde julgranen, hälsande på farmor, spelade spel och hade det hur bra som helst. Julafton spenderades hemma med familjen, vi åt god mat, såg på Kalle anka och öppnade paket. Jag fick massa fint, jag fick också ge bort fina saker och göra andra glada, det är det bästa med julen, att få göra någon glad, och såklart att umgås med varandra. På juldagen åkte vi till faster och åt ännu mera julmat, på kvällen hängde vi på stadt där jag fick träffa saknade vänner. 

I lördags hade jag en liten födelsedagsmiddag med fina vänner, och igår firade jag min födelsedag hemma med familjen, god mat och tårta. Så bra som det bara kan bli. 

Här klädde vi granen, och jag pyntade mig själv lite också 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar