onsdag 7 november 2012

if you can dream it you can do it

Som några vet så älskar jag att dansa och har gjort det i flera år, jag brinner verkligen för den träningsformen, och har verkligen mått bra av det tidigare, det har gjort mig positiv och jag har känt att min kropp har behövt det. Men den här terminen fick jag ge upp det, min kropp pallade helt enkelt inte det längre, istället för att må bra så led kroppen, den bröt ihop. Jag har också varit konstant sjuk (mest förkyld) sen i slutet av juli, det går i vågor, upp och ner, det har också gjort så att jag inte har kunnat träna alls, på så vis kände jag att jag hamnade efter de andra i gruppen och valde att sluta. Iallafall för den här terminen, för att vila upp mig.
Som väldigt få också vet så bär jag på en kronisk sjukdom, det är den som orsakar allt det här, det är den som bryter ner mig helt och hållet. Nu försöker jag sakta komma igång med träningen igen, fast på egen hand, jag kör lite styrketräning här hemma, och powerwalkar, eftersom kroppen inte klarar av att springa eller sådant. Jag försöker komma tillbaka dit jag var förut, för att kanske kunna ta upp min stora dansdröm igen, någon dag i framtiden, ju tidigare desto bättre. Hoppas.

2 kommentarer: