söndag 3 februari 2013

stockholm

Resan idag gick bara bra och jag trivs redan här. Imorgon är det dags att kolla in praktikplatsen, ska blir väldigt kul trots att jag är lite nervös. Direkt när jag klev av bussen här i stockholm fick jag en sån härlig känsla, den känslan som jag alltid får när jag kommer hit. Jag älskar miljön i den här staden, alla fina hus och byggnader, alla butiker, mysiga små gator och allt folk. Dock så kände jag mig som en riktig lantis när jag fastnade med min gigantiska resväska i spärren på tunnelbanan, det kändes verkligen som det stod skrivet i pannan på mig "från landet, helt lost". Men jag försöker ändå att smälta in. Gick trots allt bara liiite vilse när jag skulle gå och handla mat, men nu har jag koll på det också. Imorgon ska jag nog ta och utforska lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar