måndag 4 februari 2013

too young to die,too old to cry

Dagen började ju bra. . Insåg att jag inte hade mycket batteri på telefonen och tänkte att jag skulle ladda den en stund innan jag gick till praktiken. När jag väl skulle ta fram laddaren så låg den inte där jag hade lagt den,  tömde i panik ut hela väskan på golvet, sprang runt i hela lägenheten samt letade i de andra väskorna i hopp om att hitta den, men det gjorde jag inte, den fanns ingenstans. Utan batteri på telefonen klarar jag mig inte, speciellt inte i en främmande stad. Tänkte noga efter när jag sist hade använt den, det var i bussen påväg hit. Var ganska säker att jag hade lagt ner den i väskan när jag kom fram, så jag var ganska säker på att någon hade snott den ur min väska kanske på tunnelbanan. Gick trots allt iväg till praktiken och efter dagens slut åkte jag iväg till gallerian där jag köpte en ny. Väl hemma i lägenheten igen skulle jag ta fram en alvedon ur en liten neccesär, när jag öppnar den så ligger min kära laddare där, och där har den legat hela tiden, så typiskt. .
Jag hade iallafall är väldigt bra dag i den fina bröllopsbutiken, och jag känner på mig att det här är en riktigt bra praktikplats. De här veckorna kommer nog bli bra, trots att jag redan saknar alla där hemma enormt mycket. Jag har aldrig känt mig såhär liten som jag gör när jag går runt på stan själv, men samtidigt känner jag mig stolt, på något konstigt sätt. Nu ska jag vila, det känns att min kropp inte är van att gå och stå hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar