måndag 1 februari 2010

aldrig mer en chokladboll!

idag började dagen med att det var väldiiiigt kallt ute, så våra skridskor blev inställda, (yes) !
så vi skulle ha vanlig idrott, men våran lärare hade tydligen blivit sjuk, och ingen vikare fanns.
två timmars håltimme väntade då!
jippie, tänkte vi, laura föreslog att vi skulle gå och fika, men efter många om och men kom vi fram till att vi skulle trotsa kylan och gå till coop och köpa med oss fika, väl framme bestämde vi oss för att spela chokladbollspoker, ett nytt spel, så vi köpte med oss en STOR låda chokladbollar och lite saft.
den som förlorade fick äta, och ni kan ju gissa vem som förlorade . . jag förlorade inte stort , men 8 chokladbollar var jag tvungen att äta, och klunka minst en halv liter saft . . .
efter det mådde jag inte bra, så illa har jag aldrig mått, och frossa fick jag också , jag tror nog att jag fick någon slags choklad-sjuka!
jag äter nu aldrig mer en choklaboll, jag tänker inte ens komma i närheten av en!
det här spelet var ingen höjdare, (om man inte vill spy) så det är inget jag rekomenderar!

2 kommentarer:

  1. jadu , vad säger man ?
    enligt mig blev ni ägd ! :D <3

    SvaraRadera
  2. jag mår FORTFARANDE illa bara jag tänker på chokladbollar :O

    SvaraRadera